Studenci przygotowywali się do udziału w GOMC 2013 w ramach zajęć z tematyki marketingu internetowego prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie
Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku
Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i
Politechnikę Poznańską.
Drugi zespół (CID zespołu 535-948-7271), który przygotowywał się do konkursu na Wydziale Fizyki UAM również znalazł się w grupie „Strong” 32 zespołów sklasyfikowanych zaraz po grupie zwycięzców GOMC 2013.
Zespoły Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta już trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012. W tym roku Google nie ogłosił listy Top 5 regionów, na które został podzielony świat: a) Europa, b) obie Ameryki, c) Środkowy Wschód i Afryka, d) Azja i Pacyfik. Z tego względu w tym roku podajemy dane tylko z ogólnego globalnego rankingu GOMC. Zestawienie to jest bezpośrednio spójne jedynie w stosunku do zwycięzców z kategorii „AdWords Award” wg której były oceniane nasze zespoły.
Europejskim zwycięzcą w kategorii „Google+ Social Media Marketing” został w tym roku zespół studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID zespołu 892-892-2222), który startował w konkursie pod opieką dra inż. Wojciecha Wiza. Kapitan tego zespołu, pan Adrian Gasiński, był w zeszłym roku kapitanem zespołu
Top 15 Europy GOMC 2012, który brał udział w konkursie w ramach zajęć prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM Poznań. W składzie zespołu z UEP znalazła się pani Olga Żytkowiak - studentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.
Kolejnym polskim zespołem z grupy „Strong” GOMC 2013 był zespół dra Tymoteusza Doligalskiego z
Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID zespołu 312-246-8655), którego zespół był globalnym zwycięzcą zeszłorocznej edycji konkursu GOMC.
Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane wg trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award”, „Google+ Social Media Marketing” (
opis). Drużyny ze wszystkich kategorii musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię marketingową w kompleksowym systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords. Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale co może nawet bardziej istotne, również z innymi podmiotami prowadzącymi kampanii marketingowe na realnym, otwartym rynku. Następnie w oparciu o algorytm oceniający 35 parametrów charakteryzujących jakość prowadzonych kampanii został utworzony ogólny (niezależny od kategorii) światowy ranking zespołów biorących udział w GOMC 2013. Z otrzymanego w ten sposób rankingu wybrano zwycięzców: globalnego i czterech regionalnych w kategorii „AdWords Award” i „Social Impact Award”. Biorący udział w GOMC w ramach kategorii „AdWords Award” musieli przeprowadzić kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” dla organizacji non-profit. Dodatkowo startujące w GOMC zespoły mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej prowadząc, w ramach kategorii „Google+ Social Media Marketing”, sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit.
Według opisu, na stronie rezultatów najpierw podano listę wyselekcjonowanych niezależnie od ogólnego rankingu zwycięzców w trzech ocenianych kategoriach, a po nich umieszczono globalną niezależną od ocenianych kategorii, listę rankingową utworzoną w oparciu o algorytm oceniający 35 charakterystyk prowadzonych kampanii.
Udział w konkursie był dla studentów idealnym sposobem na sprawdzenie w praktyce wiedzy i umiejętności zdobytych na uczelni w starciu z nie symulowaną, realną konkurencją prowadzącą internetowe kampanie marketingowe na otwartym rynku.
Skład pierwszego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu ze światowego Top 15 GOMC 2013 (CID 157-147-8228): Michał Paszyn (kapitan), Dariusz Filipek, Anna Melcer, Magdalena Majewska, Roman Rozenberger, Tomasz Bielecki. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego
Ivoo.pl poznańskiej firmy Ivoo)
Skład drugiego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu z grupy „Strong” GOMC 2013 (CID 535-948-7271): Igor Springer (kapitan), Robert Mastalerek, Ewa Benedyczak, Urszula Hajka, Jolanta Organka. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego
SquashMarket.pl poznańskiej spółki SQUASHportal).
Skład zespołu z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID 892-892-2222): Adrian Gasiński (kapitan), Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga Żytkowiak, Maciej Żytkowiak. Zespół prowadził kampanię dla poznańskiego
Kina Muza.
Skład zespołu z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID 312-246-8655): Bartosz Moszczeński (kapitan), Bernadetta Kołtun, Tomasz Kubała, Adrian Rybicki, Tomasz Chrzanowski (student Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych). Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego
Longboardshop.pl firmy z siedzibą w Warszawie.