Sylwia Bukowska – absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM zdobyła nagrodę specjalną Ministra Sportu i Turystyki w IX edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską o tematyce promocji, konkurencyjności i innowacyjności Polski. W swojej pracy „City placement jako narzędzie marketingu terytorialnego w budowaniu wizerunku miasta” poruszyła kwestię lokowania miast w serialach jako elementu strategii marketingowej służącego kreowaniu pożądanego wizerunku.
Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego.
W tegorocznej edycji uczestniczyło 75 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia otrzymało 13 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.
Gala Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” odbyła się 10 grudnia 2015 r. w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego. Więcej informacji: www.terazpolska.pl.
Nagroda specjalna Ministra Sportu i Turystyki
Sylwia Bukowska
City placement jako narzędzie marketingu terytorialnego w budowaniu wizerunku miasta
Promotor: dr hab. Agnieszka Stępińska
Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Absolwentka Wydziału Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, o specjalności zarządzanie komunikacją w biznesie. W ramach programu Erasmus studiowała na Universidade Nova de Lisboa w stolicy Portugalii. Obecnie studentka stacjonarnych studiów doktoranckich na WNPiD UAM w Poznaniu. Interesuje się zagadnieniami związanymi z marketingiem, reklamą i promocją, w szczególności w odniesieniu do jednostek terytorialnych. Pracuje w agencji kreatywnej na stanowisku specjalisty ds. PR.
Współczesne miasta przykładają dużą wagę do realizowania działań z zakresu marketingu terytorialnego i chętnie sięgają po rozwiązania nowe i niestandardowe, chcąc wyróżnić się na tle innych. Celem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia lokowania miast w serialach jako elementu strategii marketingowej służącego kreowaniu pożądanego wizerunku. W sposób kompleksowy opisano problematykę wizerunku i jego percepcji, a także serialu jako elementu kultury popularnej. Praca ma charakter empiryczny; celem prezentowanych w niej badań jest analiza city placement w serialach: „Ojciec Mateusz”, „Komisarz Alex” i „Lekarze”. Metodą badawczą była analiza zawartości przekazów, przeprowadzona przy użyciu metody ilościowej i jakościowej. Głównym wnioskiem sformułowanym na podstawie badania jest stwierdzenie, że miasta w analizowanych serialach częściej odgrywają rolę tła akcji, a pokazane obrazy miast kształtują ich pozytywny wizerunek.
Informację wprowadził/a: Ewa Kolanus
© Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293
Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.