Daria Waszak oraz Weronika Rucka laureatkami X edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską o tematyce promocji, konkurencyjności i innowacyjności Polski.
- Nagroda zdobyta w konkursie jest dla mnie ogromnym wyróżnieniem. Jednocześnie jest docenieniem gwary poznańskiej, czy zagadnienia, którym się zajęłam. Fakt ten dostarcza mi wiele radości i utwierdza w przekonaniu, że niezliczone godziny spędzone na gromadzeniu
materiałów i ich opisaniu miały sens – mówi Daria Waszak, laureatka nagrody głównej III stopnia.
Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”,
Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące konkurencyjności i innowacyjności polskiej
gospodarki.
– Na przestrzeni dziesięcioletniej historii konkursu otrzymaliśmy blisko 700 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a ponad 100 z nich nagrodziliśmy. Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie
w absolwentach szkół wyższych. Nagradzane prace magisterskie to wielki wkład tych młodych ludzi w rozwój wiedzy na temat współczesnej Polski. – podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego.
W tegorocznej edycji udział wzięło blisko 70 studentów z całej
Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 11 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.
Gala Konkursu „Teraz
Polska Promocja i Rozwój” odbyła się w czwartek, 8
grudnia w Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego. Więcej informacji: www.terazpolska.pl
"Gwara poznańska we współczesnej przestrzeni miasta"
Promotor: dr hab. Małgorzata Witaszek-Samborska, prof. UAM, Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Absolwentka studiów licencjackich
i magisterskich na kierunku filologia polska na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów licencjackich w zakresie turystyki i rekreacji (specjalność: turystyka kulturowa z dziennikarstwem) na Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu. Od dzieciństwa
pasjonuje się zagadnieniami związanymi z gwarą poznańską i edukacją regionalną, którym poświęciła swoje prace dyplomowe: „Gwara poznańska jako potencjalny produkt turystyki kulturowej
w Poznaniu” oraz „Regionalizm i jego miejsce na lekcjach języka polskiego”. Laureatka Nagrody
Miasta Poznania za wyróżniającą się pracę magisterską. Zawodowo i hobbystycznie związana ze sportem, dlatego kontynuuje naukę na studiach podyplomowych z zakresu zarządzania sportem.
Poznań ma swą kształtowaną od pokoleń gwarę miejską, która jest nie tylko walorem odróżniającym go od innych regionów
Polski, ale również bogactwem kulturowym, w którym zawarte są historia miasta i obyczaje jego mieszkańców. Praca pokazuje, że choć gwara ta nie jest dziś często słyszana w codziennych rozmowach między mieszkańcami, to jest chętnie wykorzystywana w wielu różnych sferach życia miejskiego. Materiał do badań
został zebrany głównie za pomocą obserwacji żywotności gwary w Poznaniu i został opisany w ramach trzech wydzielonych przestrzeni miasta: fizycznej, społecznej realnej i społecznej wirtualnej. Praca zawiera szczegółową analizę gwarowego słownictwa i frazeologii oraz pełnionych przez nie funkcji. Dołączono
do niej również aneks, w którym przedstawiono przykłady gwarowych tekstów.
"Działania promocyjne Ambasady RP w Sztokholmie i Ambasady Szwecji w Warszawie w mediach społecznościowych. Analiza porównawcza"
Promotor: dr hab. Agnieszka Stępińska, prof. UAM, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Absolwentka skandynawistyki, filologii szwedzkiej oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W 2014 r. otrzymała Nagrodę Ambasadora Szwecji w Polsce za wystąpienie na temat kulturowej tożsamości polifonicznej prezentowanej w literaturze tornedalskiej, której to poświęcona jest jej pierwsza praca magisterska, napisana w języku szwedzkim. Po szwedzku napisała także pracę licencjacką o tożsamości
emigrantów w Szwecji na przykładzie twórczości Zeni Larsson. Dwukrotnie uczestniczyła w programie Erasmus – w szwedzkim Lund oraz belgijskim Gent. Jej obszary zainteresowań to branding narodowy i promocja krajów Skandynawii i Arktyki, jak również migracje oraz tożsamość migrantów. Mówi po angielsku,
szwedzku oraz francusku.
Celem pracy magisterskiej jest analiza działań promocyjnych prowadzonych w mediach społecznościowych przez Ambasadę Rzeczypospolitej Polskiej w Sztokholmie oraz Ambasadę Szwecji w Warszawie. Przeprowadzona analiza ma na celu zbadanie, w jakim stopniu obie ambasady
nawiązują do idei i strategii brandingu narodowego własnych państw. Praca opisuje pojęcia brandingu narodowego oraz marki narodowej; prezentuje działania promocyjne podejmowane przez Polskę oraz Szwecję w ramach strategii brandingu narodowego; opisuje
wymiary relacji polsko-szwedzkich, w tym wymiar
polityczny, gospodarczy, społeczny, kulturowy i naukowy oraz instytucjonalny. Finałowa część pracy prezentuje wyniki analizy działań promocyjnych prowadzonych przez obie ambasady w mediach społecznościowych.
Gratulujemy sukcesu!
UAM - Pasja dobrze wykształcona!
Informację wprowadził/a: Julia Ruminiecka