Wykład otwarty Billy'ego Kaya
Wydarzenie, rozpoczyna się 08-04-2013 , godz. 11:30
Zakład Historii Języka Angielskiego na Wydziale Anglistyki zaprasza na wykład otwarty Billy'ego Kaya: Brither an Sister Scots. Poniedziałek, 8 kwietnia 2013, 11:30, sala C1 Collegium Novum.

Szkocja przygotowuje się właśnie do referendum w sprawie uzyskania niepodległości i oderwania się od Zjednoczonego Królestwa, które zaplanowane jest na wrzesień 2014. W tym kontekście, wybitny szkocki pisarz i dziennikarz Billy Kay eksploruje temat szkockiej tożsamości kulturowej i politycznej poprzez język, literaturę oraz relacje Szkotów z rozległą diasporą.

Podczas wykładu, Billy przedstawi fragmenty nagrań ze swych wielokrotnie nagradzanych audycji dla BBC.

Zapraszamy serdecznie!

Billy Kay

Billy Kay jest słynnym szkockim naukowcem, dziennikarzem, wydawcą oraz pisarzem, autorem takich książek jak: Odyssey: Voices from Scotland's Recent Past (1980), Scots: The Mither Tongue (1986), Knee Deep in Claret: A Celebration of Wine, France and Scotland (1983). Jego najnowsza książka opowiada historię szkockiej diaspory: The Scottish World (2006). Współpracuje z BBC i zdobył kilka prestiżowych nagród za dokumentalne audycje radiowe, w tym nagrodę Oliver Award przyznawaną przez The Scots Independent oraz nagrodę Heritage Society Award za promowanie szkockiej kultury. Jest honorowym prezesem Towarzystwa Języka Szkockiego i posiada tytuł doktora honoris causa nadany przez University of the West of Scotland.

Przemawiał w 250 rocznicę Roberta Burnsa w Bibliotece Kongresu w Waszyngtonie, a teraz przyjeżdża do Poznania, idąc w ślady szkockiej diaspory na kontynencie.

Więcej informacji o Billym Kayu można znaleźć na stronie: http://www.billykay.co.uk 

Informację wprowadził/a: Jadwiga Bogucka

© Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań | tel. centrala +48 (61) 829 40 00, NIP: 777-00-06-350, REGON: 000001293

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.